T: +30 2310 546 683, +30 2310 593 270,  T/F: +30 2310 593 271

ΜΕΤΑ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ της Χριστίνας Μήτρεντσε

Δημοσιεύτηκε: 11-05-2014

ΜΕΤΑ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ / META-LIBRARY

της Χριστίνας Μήτρεντσε

Μια συνέργεια του ΚΣΤΘ/ΚΜΣΤ και του ΜΙΕΤ

στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Κυριακή 11 Μαΐου 2014, 12:00

Περίπτερο 15, Stand 16

 

Το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, με τη συνεργασία του Πολιτιστικού Κέντρου Θεσσαλονίκης του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης, προτείνουν ένα διαφορετικό καλλιτεχνικό δρώμενο για τη φετινή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για τη διαδραστική εγκατάσταση με τίτλο «Μετα-Βιβλιοθήκη / Meta-Library» της Χριστίνας Μήτρεντσε, που θα πραγματοποιηθεί στο περίπτερο του ΜΙΕΤ (εντός της ΔΕΒΘ), την Κυριακή 11 Μαΐου 2014, στις 12:00 το μεσημέρι (Περίπτερο 15, Stand 16).

Το κύριο σώμα του έργου θα αποτελείται από δεκάδες βιβλία, τα οποία θα επιλεγούν από την καλλιτέχνη από τις βιβλιοθήκες του ΚΜΣΤ και του ΜΙΕΤ και μαζί με τα βιβλία που προτείνουν οι εργαζόμενοι των δύο φορέων θα απαρτίσουν το δομικό υλικό για την κατασκευή μιας εφήμερης «Μετα-Βιβλιοθήκης (Meta-Library)».

Ουσιαστικά η Μήτρεντσε θα στήσει μια συμμετοχική, διαδραστική εγκατάσταση στο δάπεδο μαζί με το κοινό, ως μια site-specific παρέμβαση στο πλαίσιο μιας διοργάνωσης που επικεντρώνεται στο βιβλίο. Η συμμετοχή του κοινού και η αλληλεπίδραση με το έργο είναι ένα ζωτικής σημασίας στοιχείο. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι επισκέπτες θα πρέπει να κληθούν και να ενθαρρυνθούν να συμπληρώσουν το δικό τους αγαπημένο βιβλίο προς δανεισμό, προκειμένου να διευρυνθεί το περιεχόμενο και ο «κατάλογος» του Meta-Library.

Όπως αναφέρει και η επιμελήτρια – ιστορικός τέχνης του ΚΣΤΘ/ΚΜΣΤ, Αρετή Λεοπούλου: «Ως αποτέλεσμα, η Χριστίνα Μήτρεντσε χτίζει ένα συμβολικό μετα-μουσείο για βιβλία που έχουν συμβολικά ‘απενεργοποιηθεί ή ‘θανατωθεί’. Το εννοιολογικό αυτό οικοδόμημα έχει ισχυρά θεωρητικά και μεθοδολογικά θεμέλια: εμβλήματα, αρχαία μνημεία και πλίνθους, σύμβολα πολιτισμών, το διαδίκτυο, καθώς και το υπόβαθρο προγενέστερων καλλιτεχνών (όπως π.χ. ο John Latham). […] Με τον τρόπο αυτό επαναφέρει τα βιβλία στη ζωή με τη δική της μουσειολογική εκδοχή. Συστήνει έναν νέο Λόγο, προτείνει μια νέα γνώση. Άλλωστε, αν μη τι άλλο, όσες φορές και αν ανακοινωθεί ο θάνατος των βιβλίων ή άλλων πολιτισμικών προϊόντων, όσο κι αν η πρόσβαση στην πληροφορία έρχεται να ισοσκελιστεί με την αφομοιωμένη πληροφορία, η γνώση παραμένει μία ανάγκη που δε θα πεθάνει ποτέ».

Βιογραφικό

Η Χριστίνα Μήτρεντσε γεννήθηκε το 1977 στη Θεσσαλονίκη. Ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Σπούδασε στο Greenwich University London (PGCE, 2007-2008), στο Chelsea College of Art & Design (ΜΑ fine art, 2003-2004 και PG Diploma fine art, 2002-2003) και στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. (1995-2000)

Έχοντας ως εργαλείο και όπλο της το βιβλίο, προσεγγίζει την ιστορία και την εξέλιξή του μέσω εκδόσεων, σχεδίων, γλυπτών, in situ εικαστικών εγκαταστάσεων και διαδραστικών δρώμενων. Ήδη από τη δεκαετία του ‘0 εργάστηκε σε συμμετοχικές δράσεις. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται και σταθερά εξελίσσει το project της «Προσθήκη στη βιβλιοθήκη μου, Vol. I, II, III» (“Add To My Library vol. I, II, III”), ένα διεθνές project, που περιοδεύει στην Ευρώπη. Έχει ιδρύσει το “Bibliographic Data Flow”, ένα σε εξέλιξη μεθοδολογικό εργαλείο που λειτουργεί και ως μια αυτόνομη βιβλιοθήκη, τη λεγόμενη «Μετα-Βιβλιοθήκη», μία εικαστική πλατφόρμα για τη διάδοση της ιδέας και του συμβολισμού του βιβλίου και της σημασίας του για την κοινωνία και την εξέλιξή της.

Έχει κερδίσει σειρά διακρίσεων και βραβείων (The Swedenborg Society 2013, European Artist Book exhibition/Fair, The Art Academy, London 2012, Υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση 2003-4, Υποτροφία Ιδρύματος Μιχελή 2002-3, Υποτροφία του Ι.Κ.Υ. 1999 & 1995 κ.ά.)

Παρουσιάζει δουλειά της στο Λονδίνο (Dalla Rosa Gallery, The Residence Gallery, Trinity), στη Νέα Υόρκη (Central Booking) καθώς και διάφορους χώρους στην ΕΕ (στις Βρυξέλλες, Nadine Feront Gallery), συμπεριλαμβανομένων των Γκαλερί Λόλα Νικολάου (Θεσσαλονίκη) και Apartment (Αθήνα) στην Ελλάδα, ενώ έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

Υποστήριξη: Σύνδεσμος Υποτρόφων Ιδρύματος Ωνάση